Solfej – Duyuş – Teori / Müzik okullarına hazırlık eğitimi

Solfej (nota okuma ve seslendirme), duyuş (duyulan sesleri ayırt edebilme ve tanımlama) ve müzik teorileri (çeşitli dönemsel müzik yazım ve çözümleme kural bütünleri) eğitim programıdır. Müzik okullarına hazırlık çalışmaları, öncelikli olarak bu program dahilindedir. Eğitim, gerektiği ve öğrencinin isteği doğrultusunda, hem Türkçe hem de İngilizce olarak verilmektedir.

Kimler katılabilir?

  • Nota okuma – yazma konusunda özel olarak çalışmak isteyen ve bir enstrüman eğitimi almayı sürdüren ya da sürdürmeyen tüm ilgililerin katılabileceği, eğlenceli ve öğretici bir çalışma programıdır. Öğrencinin ilgi, istek ve becerisi doğrultusunda çok çeşitli yönlere doğru genişlemesi kuvvetle muhtemel, geniş kapsamlı bir eğitim alanıdır.
  • Programa başlamada alt yaş sınırı 4, 5 olup üst yaş sınırı yoktur. Programın içeriği katılımcının yaşı ve seviyesine göre şekillenecektir.

Çalışma sistemi

  • Çalışmalar en çok 4 kişiden oluşan gruplar halinde ya da birebir şekilde, haftada bir ya da iki kez 50’şer dakikalık dersler halinde gerçekleştirilmektedir.
  • Program, okul öncesi çocukları, ilköğretim yaş grubu çocuklar ve yetişkinler için farklı gruplar halinde düzenlenerek yürütülmektedir.

Program içeriği:

  • Müziğin alfabesi olan notaları sorunsuzca okumak ve yazmak, tanımak, seslendirmek,
  • Müzikte “zaman” unsurunu iyi kullanabilmek, ritm duygusunu geliştirmek,
  • Deşifre (notası verilen bir müzik parçasını ilk bakışta seslendirebilme) ve dikte (duyulan müzik parçasını notaya dökebilme) becerisi kazanmak ve bunu geliştirmek,
  • Enstrüman derslerinin ders dışında yapılması gereken teknik çalışmaları kolaylaştırmak amaçlı egzersizler yapmak ve farklı bir enstrüman çalışmasına başlamak istenildiğinde, tercih edilen yeni enstrümana sağlam bir altyapı hazırlamak,
  • Çeşitli seviyelerde müzik okullarının giriş/yetenek sınavlarına yönelik hazırlık yapmak, portfolyo oluşturmak,
  • Gerektiği ve ilgilenildiği ölçüde müzik tarihi ve çağdaş müzik düşünürleri hakkında bilgi sahibi olmak, okunacak materyal edinmek,
  • Müzik bilgilerinin kalıcı olmasını sağlamak.

Metodoloji ve kaynaklar:

Dersler, eğitimcilerimizin kaynaklık ederek -pedagojik yaklaşımla- öğrencinin gelişimine göre belirledikleri akademik ve hobi düzeyindeki metodlar kullanılarak işlenmektedir.
Bu kapsamda, bir çok üniversitede kabul gören ve üzerinden eğitim verilen solfej, armoni, notasyon ve orkestrasyon kitapları kullanılmaktadır.
  • Traité Pratique Du Rhyhme Mesuré – Fontaine
  • Solfège, Ear training, Rhythm, Dictation, and Music Theory – Ghezzo
  • A New Approach to Sight Singing – Berkowitz, Fontrier, Kraft
  • Music Notation – McGrain
  • Music Notation in the Twentieth Century – Stone
  • Tonal Harmony – Kostka, Payne, Almen
  • The Chord Scale Theory & Jazz Harmony – Nettles, Graf
  • Understanding Post-Tonal Music – Roig-Francoli
  • The Study of Orchestration – Adler
  • LCM – London College of Music Examinations
  • ABRSM – Associated Board of the Royal Schools of Music yayınları

Eğitimcilerimiz Diğdem Gezek ve Elvan Gezek’in eserlerinden olan, ‘Notaları Öğreniyorum’ evrensel nitelikteki metodlarının beraberinde ve klasik metodolojiye göre dersin kaynak kitapları arasındadır:

  • Notaları Öğreniyorum (Diğdem Gezek – Elvan Gezek, 2009, İnkılap Kitabevi / T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından ‘İlim ve Edebiyat Eseri’ olarak belirlenmiştir)

Tüm Eğitimlerimiz:

Piyano Eğitimi | Gitar Eğitimi | Keman Eğitimi | Flüt Eğitimi | Koro Eğitimi | Solfej Duyuş Teori Eğitimi